Doel

Een droom wordt pas concreet als u uw doelen op papier zet met een deadline erbij. Doet u dit niet, dan zal het waarschijnlijk altijd maar een droom blijven.

Online marketing programma

De eerste stap is te bepalen welke online marketing activiteiten passen bij uw identiteit en uw beschikbare tijd en budget. Deze selectie bepaalt hoe uw online marketing programma eruit gaat zien. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit: SEO, Contentmarketing, UX en Conversieoptimalisatie, Linkbuilding en Portals, Reviews, Google Search Ads, Google Display Ads, Facebook, Instagram, Youtube, Nieuwsbrief, etc.

Marketing funnel

Bij het bepalen van uw online marketing programma, met andere woorden, bij het selecteren van geschikte marketing activiteiten, kan de marketing funnel u houvast bieden. De online marketing funnel beschrijft de customer journey, ofwel de reis die elke klant zal doorlopen, waarbij de klant door de volgende fases reist. Marketing 4.0 is "Klanten tijdens hun klantreis leiden van awareness naar advocacy".

  • Attention/Aware: Trek de aandacht in zoekresultaten van zoekmachines, met Google Ads, Youtube, portals, vergelijkingssites, met een e-nieuwsbrief of een Facebookbericht of -advertentie.
  • Interest/Appeal: Zorg voor een goede merkbeleving en zorg ervoor dat uw boodschap overkomt.
  • Desire/Ask: Overtuig uw prospect dat hij/zij echt niet zonder uw aanbod kan. Wek de interesse in uw product door ervoor te zorgen dat de lead alle informatie makkelijk kan vinden die hem kan overtuigen. Re-marketing via het Google display network of social media kanalen is hiervoor zeer geschikt, evenals ook re-engage e-mailcampagnes.
  • Action/Act: De prospect doet een aankoop, boeking of inschrijving. Zorg er d.m.v. conversie-optimalisatie en het verbeteren van de User Experience voor dat de aankoop succesvol wordt afgewikkeld.
  • Satisfaction/Advocate: Steeds vaker wordt de S van Satisfaction, ofwel klanttevredenheid aan het AIDA model toegevoegd. Maak van uw klanten tevreden ambassadeurs! In dat geval komen ze nog eens terug en ontstaat er mond tot mond reclame. Online tevredenheidsonderzoeken, enquêtes en follow-up e-mailings zijn hiervan goede voorbeelden.

Doelen

Samen met u bepalen we, per onderdeel van uw marketing programma, hoe we gaan maandelijks de voorgang gaan bijhouden hoe we ervoor staan. Liggen we nog op koers of moeten we bijsturen of extra gas geven? In uw Digital Marketingplan in uw account vindt u een KPI sheet. Samen bepalen we per onderdeel welke KPI's we gaan bijhouden. Vervolgens maken we een analyse van de huidige prestaties. Dan dan pas stellen we realistische doelen voor de komende 3 jaar. Deze doelen moeten SMART geformuleerd worden, dus: Specifiek, Meetbaar, Actiegericht, Realistisch en Tijdgebonden. Voorbeelden van SMART doelen zijn:

  • In jaar x wil ik een x aantal nieuwe bezoekers op mijn website.
  • In jaar x moet de Click through rate van de homepage gemiddeld 5% per maand stijgen.
  • In jaar x moet de Pagerank op zoekwoord x verhogen van 6 naar 5
  • In jaar x minimaal y online aankopen van product z.

Checklist Doel

  1. Heeft u uw online marketingactiviteiten geselecteerd?
  2. Heeft u uw KPI's vastgesteld, om uw voortgang te kunnen gaan meten?
  3. Is de beginsituatie geanalyseerd?
  4. Heeft u voor de komende 3 jaren SMART doelen bepaald?
  5. Is de KPI sheet in uw digital marketingplan in uw account ingevuld?
Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijk en persoonlijker te maken zetten we cookies en daarmee vergelijkbare technieken in.
Meer informatie Ok